خانه / جشنواره / عربستان رقیب بی رحم محصولات میهن

عربستان رقیب بی رحم محصولات میهن

☑️ نقش شرکت عربستانی در تحریم محصولات میهن

 

🔹مشرق به نقل از یک فعال رسانه‌ای در رشته توئیتی درباره تحریم محصولات شرکت لبنیات میهن نوشت:

 

☑️ شرکت لبنیات و مواد غدایی المراعی عربستان چگونه رقبای منطقه‌ای خود را به روش‌های مختلف تخریب و تضعیف می‌کند؟

 

🔹کمپانی مزون عمان، میهن در ایران و کاله در عراق سه شرکت رقیب در سطح منطقه‌ای و در سطح کشورها بودند که رد پای شرکت المراعی عربستان در ضربه زدن به آنها دیده می‌شود.

 

🔸 در سال ۹۸ کارخانه کاله در عراق دچار حریق گسترده شد که مدیر عامل آن از عمدی بودن این حادثه خبر داد.در این حادثه ۹۰٪ کارخانه نابود و ۸۰ میلیون دلار خسارت وارد شد. کاله در آن زمان ۲۵٪ بازار عراق را در اختیار داشت و این سهم رو به افزایش بود. یحیی آل‌اسحاق شرکت المراعی با همکاری سرویس‌های امنیتی عربستان را متهم اصلی این اتفاق دانست.

 

🔹المراعی تا سه سال پیش تقریبا بیش از ۸۰٪ از بازار لبنیات و آب میوه و بخشی از مواد غذایی عمان را در اختیار داشت و چندین کارخانه در نقاط مختلف این کشور تاسیس کرده بود.

 

🔸دولت عمان با تاسیس کمپانی مزون عملا سهم المراعی در عمان را تصرف می‌کرد، المراعی از همان ابتدا در تاسیس این شرکت کارشکنی می‌کرد و شرکت‌های بین‌المللی را تهدید به قطع ارتباط می‌کرد، این شرکت‌ها هم المراعی را به کمپانی نسبتا کوچک مزون ترجیح می‌دادند و این مساله سبب گران شدن ساخت کارخانه‌های مزون شد.

 

🔸در این روزها کارخانه مزون به طور شفاف اعلام کرده که به سبب تورم جهانی قیمت محصولات خود را افزایش می‌دهد. این مساله سبب اعتراضات گسترده شده و تا حدی پیش رفته که هشتک مقاطعه_شرکه_مزون (تحریم شرکت مزون) در فضای مجازی ترند شد.

 

🔹مثل همیشه در ترندهای ضد منافع دولت عمان و هم چنین ترندهای منطقه به قول اعراب رد پای مگس‌های الکترونیکی عربستان یا همان ربات‌ها دیده می‌شود. این مساله را چند چهره امنیتی عمان در لفافه مطرح کردند و کاربران عمانی نیز به آن اشاره داشتند. توطئه عربستان به اینجا ختم نمی‌شود و عملا با سیاست دامپینگ به دنبال ورشکست کردن کمپانی مزون است. از سوی دیگر با تسلط بر بازار نهاده‌ها و کالاهای سرمایه‌ای و تکنولوژیک تولید در عمان را گران‌تر می‌کند. این نمونه دیگری از فتنه المراعی در منطقه است.

 

🔸اخیرا هم سراغ شرکت میهن؛ بزرگ‌ترین رقیب منطقه‌ای خود رفته و با همکاری شبکه اینترنشنال و با سو استفاده از اعتراضات ایران و با بهره گیری از ربات‌ها به دنبال تحریم میهن است، و در صورت امکان از ضربه فیزیکی و مادی زدن به کارخانه‌های میهن نیز دریغ نخواهد کرد.

 

🔹🔸در توییت بعدی می‌تونید مالکان و سهام‌دارن شرکت المراعی را بخوانید:

 

🔸 مجموعه صافولا، شاهزاده سلطان بن محد بن سعود الکبیر، صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی، موسسات حکومتی،  صندوق سرمایه‌گذاری عربستان، بانک‌ها و دیگران …

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

قومی کردن انتخابات

تبریک: ⭕️ گزارش کافی نیست، ستاد کل به پرونده شهادت رییس جمهور ورود کند ✍ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *